Hangisini seçeceğine karar veremiyor musun? ,o halde Rastgele bir yazıyı okumaya ne dersin?

YOĞURTLU KÖFTE

Merhabalar

Bulgurlu yemekleri ve bulguru çok severim. Hele ki bazen öyle bir bulgur pilavı krizine girerim ki yatıp kalkıp pilav pilav diye dolanırım ortada.

Neden mi yapmayıp da süründürüyorum kendimi? Mide rahatsızlığı. Şimdi o pilavı yapınca bulgur başlı başına mide düşmanı ben durmayıp yanına turşu, soğan gibi diğer düşmanlarını da yerleştiriyorum ki, beraberce yiyip bitirsinler beni :). Bu üçlü hiç boş durmaz yaklaşık 3-4 gün kıvrandırır beni

Bizim yemek kültüründe de bulgur her şeyin içinde. Şimdi siz söyleyin bakalım. Kısırsız bir hayat geçer mi? Ya da bulgurlu yemekleri şahı (bence) çiğköftesiz geçer mi bir ömür? Bence mümkün değil. Şu durumda ya bu deveyi güdeceğim ya bu diyardan gideceğim. En iyisi ben bol bol mide ilacı bulundurayım. :)

Şimdi tarifini vereceğim yemekte bulgurlu ama çok hafif. Bizim Harput’un baş yemeklerinde biri yoğurtlu köfte ya da ayranlı köfte. Bu yemeği sarımsaklı ayranla karıştırıp üstüne sadece salçalı sos dökerek de yapabilirisiniz

MALZEMELER:
1 Su Bardağı İnce Bulgur
1 yumurta
2 Yemek Kaşığı Tereyağı
1,5 Çay Kaşığı Tuz
Alabildiği Kadar Un
Haşlamak için sıcak su
½ Çay Bardağı Ayçiçek Yağı
300 Gr Kıyma
1 Kuru Soğan
2-3 Tane Yeşil Biber
1 Yemek Kaşığı Salça
Maydanoz
1 kase sarımsaklı yoğurt
YAPILIŞI:
Önce ince bulgurun üzerini geçecek kadar sıcak su ile ıslatılıp, üzeri kapatılıp, demlenmeye bırakılır. Bulgur şiştikten sonra tereyağı, yumurta ve un tuz konarak yoğrulur. Ele yapışmamaya başlayanca ufak ufak yuvarlaklar yapılır. El ıslatılırsa daha kolay olabilir.Tuz eklenmiş kaynamış suda köfteler yukarı çıkıncaya kadar haşlanır.
Ardından robotta çekilen soğan ,biber ve kıyma kavrulur. Pişince içine salçası eklenir, salça ile kavurduktan sonra 1 Çay bardağı kadar sıcak su eklenerek biraz daha pişmeye bırakılır. Kapatmadan hemen önce Maydanozlar ilave edilir.
Pişen bulgurlar sarımsaklı yoğurt ile karıştırılır üzerine kıymalı harçtan konur. Ben köftelerden bir miktar ayırarak, üzerine sadece kıymalı harçtan koydum oda nefis oldu. AFİYET OLSUUUUUUUUUUN.



0 yorum: